13.07.2021

Ринок будівельних матеріалів: виклики та ризики

«Бережанський цегельний завод «Керамік» (Бережани, Тернопільська область). ФОТО: «КЕРАТЕРМ»

Зазвичай галузь виробництва будматеріалів демонструє динаміку, аналогічну сектору нерухомості. Торік через введення карантину в Україні він декілька місяців поспіль демонстрував падіння щодо показників 2019 року. Як наслідок, виробники відчули спад продажів. Однак поступовою ситуація стабілізувалася.

Текст: Тетяна Антонюк


ВПЛИВ КАРАНТИНУ

Одразу після запуску заводу Epicentr Ceramic Corporation (Київська область) з виробництва керамічної плитки у 2019 році група компаній «Епіцентр К» запланувала виходити на міжнародні ринки, які на початку 2020 року закрилися через пандемію коронавірусу. В умовах відсутності відряджень і неможливості прийому іноземних гостей виробник почав шукати потенційних клієнтів через інтернет. «Ми проводили онлайн-тури по заводу, зробили окремий ресурс для доступу покупців до фото плитки у форматі real life, знімали та надсилали різні професійні відеопрезентації, розсилали зразки клієнтам по всьому світу. Адже коли країни зачинились через COVID-19, ми не могли робити відвантаження. Деякі клієнти просили включити WhatsApp або Zoom і продемонструвати, як виглядає наш продукт насправді. Так само відбувалося розпакування піддонів із плиткою. Це спрацювало. Клієнту не цікаво дивитись на відібрані зразки, він хотів знати, у якому вигляді продукція потрапить до нього. Лише після цього ми отримували «зелене світло» на початок співпраці», – розповіла Євгенія Сміян, заступник директора, Epicentr Ceramic Corporation.

Посилювала онлайн-діяльність і компанія «Капарол Україна» (виготовляє системи утеплення, фарби, лаки й інші матеріали). Зокрема, торік вона запустила онлайн-продажі та забезпечила можливість оплати за обраний продукт «в один клік», популяризувала мобільний додаток для підбору кольорів для оформлення інтер’єрів і фасадів з використанням її продукції, запустила telegram-bot, що надає споживачам інформацію про її продукцію. Також на час карантину виробник змінив модель роботи мережі фірмових салонів-магазинів Caparol Center, перевівши їх на онлайн-режим. Окрім того, компанія почала проводити зустрічі онлайн, посилила онлайн-присутність у різних каналах комунікації, активніше транслювала інформацію через соціальні мережі та свої сайти, ввела формат вебінарів для співробітників і партнерів, перебудувавши програми навчання й адаптувавши їх саме для онлайн-формату.

Це приклади, з якими новими завданнями компанії-виробники будівельних матеріалів зіткнулись з початком пандемії. Однак цим минулий рік не обмежується. Потрібно було відлаштовувати нові процеси роботи з персоналом в офісах і на виробництві, з клієнтами. «Наші співробітники, як і більшість українців, хворіли та часом надовго випадали з виробничого процесу. Потрібно було забезпечити допомогу їм і їхнім родинам. І водночас організувати роботу в такий спосіб, щоб виконати наші зобов’язання перед клієнтами», – розповідає Павло Чегак, генеральний директор, «ПАРИТЕТ» (виробник світлопрозорих конструкцій і архітектурного скла).

Продовження читайте в журналі Commercial Property №6(214) червень 2021.