11.02.2021

Нове покоління торгових центрів

На фото: ТРЦ Toison d’Or, Діжон, Франція. ФОТО: URW.COM

Пандемія коронавірусу принесла великі труднощі ринку торговельної нерухомості та ритейлу – зізнаються учасники MAPIC Digital. Але гравці, які прийняли цей виклик, змогли по-новому подивитись на свій бізнес і його майбутнє. Глобальні оператори торговельної нерухомості шукають нові місії та формули синергії з ритейлом і роблять ставку на багатофункціональність.

Текст: Тетяна Хом’як


У 2020 році міжнародну виставку в галузі торговельної нерухомості та ритейлу MAPIC було вперше проведено у форматі онлайн. Подія, яка отримала назву MAPIC Digital, традиційно фокусувалась на питаннях трансформації ринку, необхідності постійного розвитку та переосмислення в динамічній реальності, а нині − в умовах кризи, спричиненої пандемією коронавірусу. Гравці секторів торговельної нерухомості, ритейлу та дозвілля аналізували трансформацію своїх бізнес-сфер протягом двох днів − 17-18 листопада. За цей час було проведено 25 сесій за участі понад 110 спікерів, організовано понад 1270 віртуальних зустрічей. Загалом MAPIC Digital об’єднав понад 2300 осіб із 60 країн світу.

Учасники конференції визнають: як і у випадку з попередніми фінансовими кризами, не всі гравці виживуть у цей надзвичайно складний період. COVID-19 підкреслив і прискорив довгострокові структурні зміни, що відбуваються у сфері роздрібної торгівлі, розваг і громадського харчування. Попри запуск вакцинації, важкий період триватиме як мінімум до весни 2021 року, але ця ситуація − зі світлом у кінці тунелю. На думку фахівців, ринки торговельної нерухомості та ритейлу не повернуться до допандемічної епохи, а натомість будуть перебудовані відповідно до нових очікувань і уподобань споживачів.

УРОКИ ПАНДЕМІЇ: ОПТИМІСТИЧНІ НАСТРОЇ, ІНВЕСТИЦІЙНІ ЗМІНИ, СПІВРОБІТНИЦТВО

Попри проблеми, що виникли у 2020 році, учасники ринку залишаються оптимістичними щодо перспектив роздрібного сектора. Роберто Зоя (Roberto Zoia), президент Національної Ради Торгових Центрів в Італії (CNCC), наприклад, упевнений, що відновлення сегмента торговельної нерухомості в цій країні буде надзвичайно швидким, як це спостерігалось у період із червня до вересня 2020 року. «Торгові центри сприймаються як важливі місця для зустрічей і спілкування. Потреба споживача у соціальній взаємодії змушує нас з упевненістю дивитись у майбутнє», − каже він.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №1(209) січень 2021