05.03.2021

Мульти- й інтермодальні хаби: перспективи для України

ВІЗУАЛІЗАЦІЯ: «КПС ГРУП»

У світі, де швидкість логістики в усіх сферах постає на перше місце, формується запит на такий напрям у девелопменті, як мульти- й інтермодальні хаби. Попри динамічний розвиток цього сегмента на міжнародній арені, в Україні поки немає прикладів подібних реалізованих проєктів. Втім, деякі національні девелопери вже вивчають або планують розвивати такий напрям.

Текст: Тетяна Хом’як

У червні 2020 року в околицях Ганновера почав роботу інтермодальний термінал MegaHub Lehrte, який став пілотним проєктом федерального уряду Німеччини та залізничного оператора Deutsche Bahn. Проєкт вартістю 170 мільйонів євро та площею 120 000 м2 не має аналогів у Європі за пропускною здатністю, продуктивністю та технологічною потужністю. За попередніми підрахунками, повна пропускна потужність хаба становитиме 269 000 вантажних одиниць на рік.

У створенні мультимодальних та інтермодальних хабів зазвичай бере активну участь держава. Такі проєкти об’єднують кілька типів сполучення (морський, залізничний, автомобільний, авіаційний транспорт) або різні види транспорту (електричка, лінії метрополітену, трамваї, тролейбуси, автобуси, маршрутні таксі міського, приміського та міжміського сполучення) з елементами інфраструктури (логістичні комплекси, митний термінал, авто- та залізничний вокзал тощо). У складі таких хабів нерідко розвивають різні типи комерційної нерухомості.

Мульти- чи інтермодальний хаб – це екосистема, яка забезпечується не тільки складськими та логістичними комплексами, але й офісними, торговими приміщеннями, житловими будинками для працівників, об’єктами соціальної інфраструктури тощо. «Це не просто великий транспортний і логістичний центр, а, швидше, мінімістечко. І тут виникає доволі складне для девелопера завдання організації території з урахуванням наявної та планованої інфраструктури, що передбачає, зокрема, взаємодію з держорганами», – пояснює Антонян Гаруш, керівний партнер групи компаній «Аракс Груп». Саме з огляду на масштаби будівництва й обсяги інвестицій, що необхідні для створення мульти- чи інтермодальних хабів, для їх реалізації потрібна державна підтримка у вигляді податкових пільг.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №2(210) лютий 2021.

Передплата на журнал