23.03.2020

Карпати: великі завдання курортного регіону

Медичний курорт Edem Resort Medical & SPA в с. Стрілки (Львівська область)

ФОТО: EDEM RESORT MEDICAL & SPA

УКРАЇНСЬКІ КАРПАТИ, ЩО РОЗКИНУЛИСЯ НА ЗАХОДІ КРАЇНИ БІЛЯ ЧОТИРЬОХ ЄВРОПЕЙСЬКИХ КОРДОНІВ, ВІДЧУВАЮТЬ ПІДВИЩЕНИЙ ІНТЕРЕС З БОКУ ІНВЕСТОРІВ І МАНДРІВНИКІВ. РЕАЛІЗАЦІЯ ОКРЕМИХ ГОТЕЛЬНИХ ПРОЄКТІВ ДАЄ СТИМУЛ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛОКАЛЬНИХ КУРОРТІВ І КАРПАТСЬКОГО РЕГІОНУ ЗАГАЛОМ. ГОТЕЛЬЄРИ РОБЛЯТЬ АКЦЕНТ НА РОЗШИРЕННІ ІНФРАСТРУКТУРИ, ЗАПРОВАДЖЕННІ СПЕЦІАЛЬНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ АКТИВНОГО ВІДПОЧИНКУ ТА ДІЛОВОГО ТУРИЗМУ.

Текст: Тетяна Хом'як


ЦІЛОРІЧНИЙ КУРОРТ

Збільшення пасажиропотоку в аеропортах Львова та Ужгорода, здорожчання популярних серед українців туристичних напрямів для літнього відпочинку (зокрема Туреччини), більш активне просування рекреаційного потенціалу Карпатського регіону, розширення спектра послуг локальних курортів і готелів та низка інших чинників зіграли на користь туристичній галузі цього регіону. Вона привертає суттєву увагу інвесторів. Але наскільки виправдані такі вкладення?

За даними консалтингової компанії Pro-Consulting, у 2019 році кількість туристів у Карпатах дійсно збільшилася: українських – на 10%, закордонних – на 15-20%. Українські Карпати завжди були в центрі уваги мандрівників. Втрата російського туриста в 2014 році стала переломним моментом для цього регіону, створивши для нього як нові виклики, так і нові можливості. З іншого боку, анексія Криму істотно звузила опції літнього відпочинку для українців, альтернативою морю для них стали карпатські гори й озера.

Локальні готелі швидко зорієнтувалися, зробили ставку на літній сезон і не прогадали. Наприклад, готель «Три сини та донька» в смт Східниця Львівської області розширив не лише номерний фонд, а й побудував у 2018 році повноцінний аквапарк на своїй території. Про плани в найближчі роки запустити найбільший у Східній Європі аквапарк заявив Андрій Кульчинський, міський голова Трускавця. А одеський готельний оператор і девелопер Ribas Hotels Group, щоб знизити ризики сезонних коливань для свого бізнесу, вирішив вийти з готельним проєктом на ринок Карпат. «На кожен сезон року є своя аудиторія, яка приїжджає в Карпати. Тому останніми роками ми придивляємося до курортів із цілорічною сезонністю, таким як Буковель, Трускавець та іншим. У Буковелі, наприклад, 11 сезонів, коли змінюється попит і як наслідок ціни на проживання та інші послуги», – зазначив Артур Лупашко, генеральний директор компанії Ribas Hotels Group.


ОСОБЛИВОСТІ ВИСОКОГІРНОГО БІЗНЕСУ

Постійний розвиток українських Карпат протягом десятиліть сприяв закріпленню статусу найважливішого туристичного напряму України, проте так і не привів до по-справжньому революційних змін. Готельний бізнес у цьому регіоні як і раніше нестабільний і не гарантує швидкого повернення інвестицій. «Термін окупності таких проєктів у деяких випадках значно перевищує 10 років, що за українськими мірками все ще вважається надто довгим і для багатьох інвесторів є малопривабливим. Однак наразі все більше інвесторів, що мають успішний основний бізнес, готові вкладати в довгострокові непрофільні для них проєкти», – розповідає Юрій Воловик, керівник служби управління доходами мережі готелів Premier.


Продовження читайте в журналі Commercial Property №2(199) березень2020.