12.10.2020

Готелі Одеси: нова реальність мовою цифр

ФОТО: PREMIER

Переживши навесні період повного локдауну, готельєри одеського регіону змогли частково надолужити згаяне під час літніх відпусток. Попри втрату іноземного туриста, локальні готелі виявилися в кращому становищі, ніж столичні, які залежать від бізнес-активності. Втім, різке падіння завантаження після завершення літнього сезону змусить гравців одеського ринку законсервувати об'єкти до наступної весни.

Текст: Тетяна Хом’як 

Під час суворого карантину, попри те, що готелям було дозволено працювати в Одесі, більшість операторів усе ж закрили весь або частину номерного фонду. Наприклад, компанія Mozart Hotel Group (готелі «Моцарт», «ОК Одеса», «Аркадія», «Центральна») тимчасово зупинила роботу трьох об'єктів із чотирьох. Керівна компанія Ribas Hotels Group (в її портфелі – вісім об'єктів в одеському регіоні) прийняла рішення законсервувати всі чотири готелі в Одесі, а її сезонні локації в Одеській області ще не були відкриті до початку карантину.

Не оминула ця доля й одеський готель Premier Geneva Hotel мережі Premier, який закрив двері в березні й не працював до 12 травня. Загалом під час локдауну оператор був змушений закрити два зі своїх власних великих об'єктів у Львові та Києві та досить вагому частку невеликих регіональних готелів мережі в інших містах. Таким чином, майже 40% готелів у портфоліо компанії істотно обмежили роботу. За словами Юрія Воловика, керівника служби управління доходами мережі Premier, основна ціль, яку переслідував оператор у цей період – не втратити мережевого клієнта, тому призупинили роботу саме об'єкти, суміжні з його іншими готелями за цільовою аудиторією і класом обслуговування.

Звісно, ситуація спричинила впровадження заходів зі скорочення витрат. Вони передусім торкнулися працівників готелів. Наприклад, чисельність персоналу Mozart Hotel Group скоротилася приблизно на 20%. Більшу частину співробітників у головному офісі та готелях Ribas Hotels Group, а саме приблизно 60%, довелося відправити в неоплачувані відпустки. «А після карантину ми жорстко контролювали операційні процеси. Щодня розраховували, скільки покоївок необхідно вивести на роботу, чи потрібно виводити технічну службу, чи варто викликати адміністраторів, оскільки завантаження могло бути нестабільним. Наприклад, у вихідні дні готель функціонує зі 100% заповнюваністю, а в понеділок – 10%», – розповідає Артур Лупашко, генеральний директор Ribas Hotels Group. Оптимізація торкнулася співробітників, які могли виконувати завдання віддалено: дизайнери, SMM-фахівці, копірайтери, аналітики, менеджери з продажу – їх перевели на аутсорс.

Hotel de Paris Odessa MGallery не закривався під час карантину, проте переглянув графіки роботи працівників відповідно до завантаження, що дало змогу повернутися до повноцінної роботи без втрат персоналу. «Готель зміг пережити карантин завдяки грамотному розподілу фінансових потоків, а також хорошій кредитній історії. Завдяки цьому ми змогли мінімізувати витрати й домовитися з партнерами про відстрочку платежів або оплату частинами», – розповіла Марина Пигарєва, операційний директор Hotel de Paris Odessa MGallery.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №8(205) вересень 2020.

Передплата на журнал