01.10.2022

ESG: три кити сучасного бізнесу

Фото: Unsplash

В Україні бізнеси так чи інакше застосовують компоненти ESG у своїй діяльності. Але якщо говорити про це питання комплексно, то тренд лише формується. Небагато українських компаній готують ESG-звіти, а участь у відповідних рейтингах ще менша. Проте в майбутньому запровадження ESG-практик посилиться, зокрема завдяки програмі відбудови країни.

Текст: Тетяна Антонюк


«Як майбутній член ЄС Україна муситиме дотримуватися вимог ESG. Тут немає зворотного шляху. А з огляду на те, що під час відбудови, ймовірно, буде залучено чимало різноманітних європейських компаній та інституціональних інвесторів, це буде обов’язково. No way out!» – впевнений Дмитро Омельчук, комерційний директор компанії DELTA Ukraine.

ESG, абревіатура від Environmental, Social, and Governance, – це екологічна, соціальна та управлінська сталість. Це комплекс операцій у межах компанії, спрямованих на її позитивну та відповідальну взаємодію з довкіллям, суспільством, стейкхолдерами. ESG вважають наступним кроком після стандартів сталого розвитку. Як пояснює Олена Макаренко, партнерка, керівниця групи форензік і напряму сталого розвитку та ESG, KPMG в Україні, коли у суспільстві та бізнес-спільнотах США та Європи почали шукати зв’язок між програмами сталого розвитку (sustainable development/sustainable growth) компаній та їхнім впливом на фінансові показники цих організацій, на сцені з’явився термін ESG.

Кожна зі складових (компонентів) – E, S, G – передбачає певні заходи (їх ще називають практики)
в межах діяльності компаній. 

E, наприклад, – це різноманітні екологічні ініціативи, які охоплюють правильне поводження з відходами, зменшення вуглецевого сліду, оптимізацію використання енергії, води, природних ресурсів тощо.

До S належать передусім заходи компанії щодо персоналу. Наприклад, піклування про здоров’я та добробут співробітників, навчання працівників, інклюзивність, дотримання балансу між віковими та гендерними групами в штаті підприємства тощо.

Ось декілька прикладів G-компонента – це прозорість і відкритість компанії, запровадження інновацій, вибір партнерів і ринків для ведення діяльності, антитолерантність до корупції. Нині, в умовах війни росії проти України, відмова від співпраці чи ведення бізнесу на території країни-агресора – це теж частина ESG.

«Тренд ESG вже визнаний світом, і на міжнародній арені багато компаній зважають на ці фактори при будуванні стратегій розвитку», – каже Олена Макаренко. «З кожним роком питання ESG набувають все більшої важливості для гравців зі сфери нерухомості», – додає Дмитро Омельчук. Звісно, ESG-стратегія кожної компанії відрізнятиметься, це залежить від її сфери діяльності, масштабу бізнесу тощо. Тому якийсь із компонентів може значно превалювати в її операціях, а якийсь буде представлений, скажімо, мінімально. Про діяльність, результати та плани щодо впровадження таких стратегій бізнеси розповідають у звітах. Це можуть бути галузеві ESG-звіти, такі як GRESB (Global Real Estate Sustainability Benchmark) чи UN PRI, або ж інші системи звітності, такі як CDP, TCFD, GRI тощо. Крім того, компанії можуть брати участь у низці рейтингів чи індексів ESG. Найпоширенішими є Sustainalytics, CDP, SAM, MSCI.

Продовження читайте в журналі Commercial Property №2(223) вересень 2022.